- info@rm-maxien.de
- Öffnungszeiten: Mo.-Do. 7.00 bis 17.00 Uhr, Freitag geschlossen
ÜBER UNS
wurde im Jahr 1997 von Herrn Reinhold Maxien zunächst als Einzelfirma gegründet. Der Firmensitz war in Großgründling, einem Ortsteil der Marktgemeinde Nandlstadt.
Herr Maxien wurde zum Industriemeister in der Fachrichtung Elektrotechnik ausgebildet. Er verfügte durch seine vorherigen Tätigkeiten bereits über eine jahrzehntlange Erfahrung in der Starkstrom und Schwachstrom Sicherheitstechnik. Sein Tätigkeitsschwerpunkt lag zunächst beim Vertrieb von Notstrom- und Sicherheitsbeleuchtungsanlagen und elektroakustischen Anlagen.
Im Jahr 1998 wurde die bis heute bestehende GmbH gegründet und es wurden die ersten Mitarbeiter angestellt.
Außerdem wurden die Geschäftsfelder auf den Bereich Brandmeldetechnik ausgeweitet, auf welchen wir mittlerweile spezialisiert sind.
Es folgte die Qualitätsmanagement-Zertifizierung nach DIN ISO 9001, die Zertifizierung als Errichterunternehmen für Brandmeldeanlagen sowie als Fachfirma für Brandmeldeanlagen nach DIN 14675.
Mit stetig steigender Anzahl von Aufträgen und Wartungsverträgen haben wir unsere Mitarbeiterzahl auf mittlerweile acht Angestellte aufgestockt.
Im Jahr 2015 sind wir in unsere neuen Geschäftsräume in Tegernbach, einem Ortsteil der Gemeinde Rudelzhausen, umgezogen. Im gleichen Jahr folgt außerdem die Zertifizierung als Fachfirma für Sprachalarmierungsanlagen nach DIN 14675.
Zur Unterstützung des Geschäftsführers Reinhold Maxien und zur Vorbereitung der Firmenübergabe an die nächste Generation wurde im Jahr 2019 dessen Sohn Christian Maxien zum zweiten Geschäftsführer bestellt. Herr Maxien jun. war nach Gründung der GmbH einer der ersten Angestellten und ist seither weitgehend im Außendienst als Wartungs- und Servicemitarbeiter tätig. Er wurde zum Energieanalgenelektroniker ausgebildet und hat später berufsbegleitend eine Weiterbildung zum staatlich geprüften Elektrotechniker gemacht.
Nachdem Herr Reinhold Maxien zum 31.12.2021 aus der Firma ausgeschieden ist, um in den Ruhestand zu gehen, ist Herr Christian Maxien alleiniger Geschäftsführer. Unterstützt wird er hierbei von Frau Birgit Maier, einer langjährigen Mitarbeiterin, welche ab dem 01.01.2022 zur Prokuristin bestellt wurde.
Zu unseren Kunden zählen neben Elektroinstallationsunternehmen, für die wir Subunternehmer als Errichter von Brandmeldeanlagen sind, auch die Betreiber dieser Anlagen wie Kommunen, gewerbliche Endkunden aus den Bereichen Handwerk, Industrie, Gastrogewerbe , soziale Einrichtungen.
Wir haben mittlerweile etwa fünfhundert aktive Wartungsverträge. Die von uns als Wartungsfirma betreuten Objekte reichen von Kleinobjekten wie Tiefgaragen über mittlerer Objekte wie Schulen und Behördengebäude bis hin zu großen Fachmarktzentren und Hotelanlagen mit über 1000 Betten.
Es ist uns wichtig, auf die Bedürfnisse und Wünsche unserer Kunden einzugehen. Zu diesem Zweck garantieren wir eine bestmögliche und ortsnahe Betreuung. Wir sind stets bestrebt gemeinsam mit allen an einem Projekt beteiligten Parteien wirtschaftliche und zielorientierte Lösungen zu finden, die trotzdem den stetig steigenden Ansprüchen an Qualitätsstandards unter Einhaltung der gültigen Vorschriften und Normen gerecht zu werden.
Sprechen Sie uns an. Wir beraten Sie gerne.
Ihr RM-Team
Bürozentrale
Telefon 0 87 52 / 6 85 70 18
Telefax 0 87 52 / 6 85 70 19
E-Mail: info@rm-maxien.de
Bürozeiten
Montag bis Donnerstag 7.30 bis 17.00 Uhr durchgehend
Freitag 7.30 bis 12.00 Uhr
Betriebsurlaube und Brückentage sind unter „Aktuelles“ ersichtlich.
Notdienst
Telefon 01 72 / 8 50 62 45
Geschäftsführer: Christian Maxien
Mobil: 01 72 / 8 50 62 45
Email: christian.maxien@rm-maxien.de
Notdienst
Telefon 01 72 / 8 50 62 45
Prokura: Birgit Maier
Telefon: 0 87 52 / 6 85 70 18
Email: birgit.maxien@rm-maxien.de
Verantwortliche Fachkraft nach DIN 14675 Brandmeldeanlagen: Christian Maxien
Verantwortliche Fachkraft nach DIN 14675 Sprachalarmierungsanlagen: Christian Maxien
RM Maxien - Batterie- und Sicherheitstechnik - Stark- und Schwachstrom Vertriebs GmbH
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to